Notiţe de lectură: Slavenka Drakulić – Dora şi Minotaurul

            Aceasta este o poveste lucidă despre una dintre iubirile lui Picasso. Mi-a transmis amar mult şi am resimţit chiar un oarecare dispreţ faţă de omul Picasso. O femeie poate fi completă şi la fel de valoroasă şi fără un bărbat, este un adevăr tot mai evident. Această lectură a venit după filmul în care pictorul este jucat cu măiestrie de Anthony Hopkins, aşadar am vrut şi altă perspectivă.

*

“Primele fotografii le-am făcut pe când aveam doisprezece-treisprezece ani, la Buenos Aires. Mergeam cu tata în port şi fotografiam vapoarele, marinarii, docul, punţile. De altfel, el mi-a dăruit primul aparat de fotografiat. De câte ori mă uit astăzi la ele sunt mulţumită că nimic nu dezvăluie că autoarea lor este o fetiţă. În aceste fotografii predomină raportul dintre lumină şi umbră, dintre perspectiva clară şi contururi, subiectul în sine neavând o semnificaţie aparte. În mod inconştient, am înţeles încă de atunci esenţa artei fotografice, aveam ochiul deja format. Mă întreb dacă am avut vreodată privirea inocentă a copilului. ori poate simţul fotografic exclude inocenţa, chiar şi la un copil?”

 


 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Microficţiuni (cont.) (9) *

Microficţiuni (cont.) (10) *

Microficţiuni (cont.) (6) *