Notiţe de lectură: Petronela Rotar – Ajută-mă să nu dispar


             O carte intensă cum rar am mai citit, am empatizat dureros, până la limpezire. Personajul feminin central acaparează povestea ca o avalanşă, cu o fragilitate înspăimântătoare şi o nevoie imensă de iubire.
*
            “Şi apoi s-a întîmplat. Cînd m-a cuprins în braţe, m-am scufundat într-o apă moale şi    caldă. Capul a încetat să-mi vîjîie, corpul s-a oprit din tremurat. O linişte molcuţă, ca o ţesătură fină, nevăzută, nefirească, necunoscută vreodată, mi-a cuprins întreaga fiinţă. M-am scufundat mai adînc. Am închis ochii. Poate că aşa a fost în burta mamei mele, pe care abia mi-o mai amintesc. Sau în braţele ei, înainte ca lumea mea să se facă scrum.
Liniştea asta.
Să nu mai fiu în alertă.
Atingerea unui bărbat.
A unui străin.
Un fel de acasă.
Acasă.
Mai adînc.”


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Microficţiuni (cont.) (9) *

Microficţiuni (cont.) (10) *

Microficţiuni (cont.) (6) *