Notiţe: Poezie/Proză


Mariana Codruţ – pulsul nu poate fi minimalist

O poezie care se concentrează uneori cu toată forţa într-un singur cuvânt, explodând apoi chiar şi-n tăcerile spaţiilor albe. Un ritm care se apropie subtil, dar hotărât şi se uită la tine cu ochii mari, direct în faţă.
*
nu toţi sîntem egali
în faţa ficţiunii

numele e o limită, faţa e o limită,
toată fiinţa mea e o limită. o frontieră
la care se opresc cei care scriu prezentul
îngropaţi pînă la gît în ficţiune.

doar eu în miezul meu (în care-mi uit
numele, faţa, întreaga fiinţă),
cînd trag propria lume din mine
milimetru cu milimetru,
cum face păianjenul
cu pînza din pîntecul lui ca să trăiască,
simt că toate-s altfel.

nu toţi sîntem egali în faţa ficţiunii
cum sîntem în faţa morţii.
[+]
Yukio Mishima – O dimineaţă de iubire pură

7 povestiri despre o iubire rareori împlinitoare, care încearcă să sfideze convenţii, să se hrănească din tăceri mai blânde decât cuvintele. Nu sunt pentru cei care caută sfârşituri perfect rotunde.
*
“M-am ridicat, cu lama cuţitului îndreptată spre ei.
Întrebare: - De ce?
Răspuns: - Pentru că... erau frumoşi şi adevăraţi. De-aia. N-am avut nici un alt motiv să-i ucid.”


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Microficţiuni (cont.) (9) *

Microficţiuni (cont.) (10) *

Microficţiuni (cont.) (6) *